Πέμπτη 19 Ιουνίου 2014

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ



Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΜΕ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ
Χωρίς κονδύλια,κρατικό έλεγχο και κτηνιάτρους  
Είναι επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία

 Τοποθέτηση  της   Πανεπιστημονικής  Κτηνιάτρων
          Στο πολυνομοσχέδιο του ΥΠΑΑΤ που ψηφίστηκε πρόσφατα (Γενάρης 2014), έγινε και τροποποίηση του νόμου 4039 /12 σε ότι αφορά τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Η τροποποίση μπήκε σκόπιμα «σφήνα» μέσα σε ένα πολυνομοσχέδιο που αφορούσε σημαντικά ζητήματα Αγροτικής πολιτικής σε όλους τους τομείς της πρωτογενούς παραγωγής και τον έλεγχο τροφίμων.
         ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ 
ΕΝΩΣΙΑΚΩΝ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ          
Ο νέος νόμος  4235 /14 επικυρώνει και ισχυροποιεί το τρίπτυχο «εθελοντές-ΜΚΟ, φόροι ,επιχειρηματικότητα» χωρίς  κονδυλία προς τους Δήμους και χωρίς καμμία ουσιαστική συμμετοχή των κτηνιατρικών υπηρεσιών του δημοσίου και των αρμόδιων επιστημόνων που είναι οι κτηνίατροι ,στις επιτροπές διαχείρισης Η συζήτηση  στη Βουλή ,σκόπιμα αποπροσανατολίστηκε απο τα ουσιαστικά ζητήματα από τις τοποθετήσεις σωρείας φιλοζωικών σωματείων που κλήθηκαν, διότι ο αποφασιστικός ρόλος τους στις δημοτικές επιτροπές ηταν προαποφασισμένος Μόνο το ΚΚΕ ανέδειξε το πρόβλημα της ανεπαρκούς διαχείρισης και τις επιπτώσεις στη Δημόσια υγεία, που γίνονται εμφανέστερες με την επιζωοτία της λύσσας που υπάρχει στη χώρα  Οι βουλευτές του ΚΚΕ κατέθεσαν σχετικές προτάσεις, με κυρίαρχη τη χορήγηση κονδυλίων,τον κρατικό –δημόσιο έλεγχο και τριμελείς επιστημονικές επιτροπες διαχείρισης αδεσπότων στους Δημους ,με τα 2 μέλη κτηνίατρους υπαλλήλους Δήμου ή Δημοσίου σε αντικατάσταση των πενταμελών επιτροπών εθελοντών   Η Πανεπιστημονική Κτηνιάτρων , ανέλυσε διεξοδικά  σε πρόσφατη συνέλευση του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου (30 Μάρτη), που υπερψήφισε τις απόψεις της, με απούσα την κυβερνητική πλειοψηφία της Διοικούσας Επιτροπής  του συλλόγου, οτι:ΕΕ και ΟΟΣΑ προωθούν  απο χρόνια τον περιορισμό των κοινωνικών δαπανών και την αντικατάστασή τους από ταμεία αλληλοβοήθειας ,ενώσεις και ΜΚΟ (διάσκεψη υπουργών Κοινωνικής Πολιτικής των κρατών-μελών του ΟΟΣΑ ,τον Ιούνη του 1998 με ακριβως τις παραπάνω κατευθύνσεις,κείμενο επιτροπής της ΕΕ για τις ΜΚΟ το 2000 που αναφέρει ότι η ΕΕ χορηγεί πάνω απο 1 δις.ευρώ ανα έτος απευθείας σε ΜΚΟ)  Οι Ελληνικές κυβερνήσεις υλοποίησαν αυτή την πολιτική και σε άλλους τομείς κοινωνικών παροχών και με την εφαρμογή του Καλλικράτη στους Δήμους και τα αποτελέσματα ήταν ολέθρια 

ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ, ΜΚΟ, ΦΟΡΟΙ,"ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ"    
Η χρόνια άτυπη εφαρμογή της διαχείρισης των αδεσπότων ,με εθελοντικά φιλοζωικά και ΜΚΟ ,χωρις τη συμμετοχή κτηνιατρων και χωρις έλεγχο απο το δημόσιο τομεα της κτηνιατρικής έχει ήδη αποδειχθεί αναποτελεσματική ως επικίνδυνη, έχει όμως  δημιουργήσει ένα «καθεστώς» που σκόπιμα προβάλλεται  σαν ακλόνητο και μοναδική λύση Η νομοθετημένη πλεον πενταμελής επιτροπή εθελοντών για τη διαχειριση των αδεσπότων στους Δήμους, έχει σημαντικές αρμοδιότητες, όπως το να αποφασίζει για την επιτρεπτή πυκνότητα αδεσπότων σε μια περιοχή ,την οριοθέτηση ζωνών όπου δεν επιτρέπεται η επαναφορά τους (όχι κοντά σε  σχολεία, νοσοκομεία,αθλητικά κέντρα κ.ά.) και την εκτίμηση της επικινδυνότητας ενός ζώου  Στον ορισμό της επικινδυνότητας κατα το ν.4235/14 περιλαμβάνεται  και το άν το ζώο πάσχει απο ανίατο νόσημα μεταδοτικό στον άνθρωπο ή άλλα ζώα . Μεταδοτικό νόσημα μπορεί να είναι η λεισμανίωση ή ή λύσσα που όμως καταρχάς θα εκτιμηθεί απο την 5μελή επιτροπή των εθελοντών(!!!) που επιπρόσθετα έχουν και τον πρώτο λόγο στή διαχείριση του ζώου. Ειδικευμένα συνεργεία περισυλλογής δεν υπάρχουν παρ’όλο που ο νόμος το επιβάλει (εκτός σε ελάχιστους Δήμους).Δεν υπάρχουν ενδιαιτήματα για να στεγάσουν τα ασθενή ή χειρουργημένα ζώα  και χώροι απομόνωσης, απαραίτητοι για την απομόνωση λυσσύποπτων ζώων, όπως επιβάλουν οι επανειλλημένες Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ)  για την αντιμετώπιση της λύσσας που γι’αυτο το λόγο, πρακτικά είναι ανεφάρμοστες
        Σε άλλο σημείο του νόμου δίνεται η δυνατότητα σε φιλοζωικά σωματεία και ενώσεις να ιδρύσουν καταφύγια και κτηνιατρεία υπο την «εποπτεία» (;) των Δήμων, οι οποίοι εκτος των άλλων θα έχουν το δικαίωμα επιβολής σχετικών δημοτικών τελών Σε συνδυασμό με το σχέδιο «Jessica» της ΕΕ για την επιδότηση επιχειρήσεων των Δήμων που αποφέρουν κερδος  ,το σημείο αυτό ειναι μια ολοκάθαρη προτροπή σε «επιχειρηματικότητα», με συνεργασία του Δήμου όχι μόνο με τα γνωστα φιλοζωικά και «παραθυρο» για την παράκαμψη ουσιαστικά των ειδικευμένων συνεργείων περισυλλογής Εκμεταλευόμενες τις σχετικές διατάξεις   φιλοζωικές ενώσεις, ανήγγειλαν αμέσως μετά την ψήφιση του νόμου τη δημιουργία κτηνιατρείων (που δίνουν δυνατότητες κερδοσκοπίας)και όχι ενδιαιτημάτων, διότι όπως λένε ειναι ακριβότερα  Εκμεταλευόμενες την έλλειψη συλλογικης συμβασης ,δηλώνουν θρασσύτατα ότι θα λειτουργούν με κτηνιάτρους με υποτυπώδεις αμοιβές, «ψαρεύοντας» απο την ανεργία και την υποαπασχόληση του κλάδου των κτηνιάτρων, η οποία και με αυτό τον τρόπο «μειώνεται» τεχνητά  .Στον  καθορισμό των δραστηριοτήτων τους αγνοούν, εφόσον κανένας νόμος δεν τους υποχρεώνει να συμμορφωθούν, επιστημονικές απόψεις και ΚΥΑ για την αναγκαιότητα ενδιαιτημάτων  ιδιαίτερα με την παρουσία λύσσας
   Απογοητευτικός απολογισμός και στόχοι χειραγώγησης και αποπροσανατολισμού          
 Ο  απολογισμός αυτού του μοντελου διαχείρισης ως τωρα είναι απογοητευτικός: 1) Ως προς τη μείωση του αριθμου των αδεσπότων δεν υπήρξε καμμία πρόοδος 2)Δεν υπάρχει καμμία επίσημη καταγραφή του πραγματικού αριθμού των αδέσποτων και κανένας έλεγχος αν  τα ζώα που προσκομίζονται είναι πράγματι αδέσποτα, ως εκ τούτου υπάρχουν πολλα ερωτήματα και ως προς τη διαφυγή των σχετικών κονδυλίων και ως προς την καλλιέργεια αθέμιτου ανταγωνισμού προς τους αυτοαπασχολούμενους κτηνάτρους 3)Ενισχύθηκε  περισσότερο ο παραγοντισμός των ηγετών  των φιλοζωικών  σωματείων.Εκβιάζουν τις κυβερνητικές αποφάσεις με την προβολή των «ψήφων» που διαθέτουν και της προσωπικής εργασίας που καταβάλουν για περισυλλογή και μετεγχειρητική νοσηλεία, την οποία παρά το σχετικό νόμο για ειδικευμένα συνεργεία περισυλλογής, αρνούνται πεισματικά να απαρνηθούν Υπαγορεύουν ακόμα και κτηνιατρικές πράξεις μέσα στη Βουλή και εκτιμήσεις όπως οτι η λύσσα ειναι εφεύρεση για να σκοτωθούν τα αδέσποτα και αλλες,εχουν διατυπωθεί δημόσια και έχουν προκαλέσει πολλές φορές την οργή του κτηνιατρικού κόσμου Ευνόητο είναι ότι η τέτοια συμπεριφορά μόνο κοινωνική προσφορά δεν δηλώνει 
          Οι στόχοι που εξηπυρετούνται και γίνονται διαφανέστεροι είναι :Η κυβέρνηση «γλυτώνει» κονδύλια απο  κοινωνικές δαπάνες που είναι υποχρεωμένη να διαθέτει για  ενίσχυση των Δήμων και των κτηνιατρικών υπηρεσιών.Δημιουργούνται  ομάδες  υποστηρικτών στην ουσία της κυβερνητικής πολιτικής(ολο το λεγόμενο «φιλοζωικό» δίκτυο).Η λαική δυσαρέσκεια για την ολοφάνερη ανεπαρκή αντιμετώπιση του αριθμού και της συνθήκες «ζωής» των αδεσπότων στρέφεται πρός τους Δήμους και όχι άμεσα πρός την κυβερνητική πολιτική Καλλιεργείται μεσω των κυρίαρχων απόψεων των φιλοζωικών μία φανατική,περιορισμένη οπτική φιλοζωίας και δήθεν περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, που ταυτόχρονα απομακρύνει απο τις συνολικότερες διεκδικήσεις για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής στις πόλεις και τα χωριά και την αποκάλυψη των πραγματικών αιτιών επιδείνωσής τους.Καλλιεργούνται  αυταπάτες  στον κόσμο οτι  γίνεται έργο και «αναπτύσσεται» δήθεν η κοινωνική αλληλεγγύη. Καλλιεργείται εχθρότητα και αντιπαλότητα πρός τους κτηνίατρους, με αποτέλεσμα όχι μόνο να χτυπιούνται οι  επαγγελματικές διεκδικήσεις των κτηνιάτρων, αλλα να φιμώνονται επιστημονικές απόψεις που αν μπορούσαν να ακουστούν, θα ήταν καταδίκη της σκόπιμης, εγκληματικής κυβερνητικής ανεπάρκειας   
            Η πραγματική φιλοζωία και αλληλεγγύη του κάθε αυτοαπασχολούμενου κτηνιάτρου προς τον δημότη,ακόμα και υπό το καθεστώς της οικονομικής ένδειας, εκφράζεται καθημερινά χωρίς τυμπανοκρουσίες και δεν χρειάζεται  οργανωμένο «πατρονάρισμα» ,που ορθώνει εκβιαστικά διλήματα στον κτηνίατρο και που εξυπηρετεί άλλους στόχους Εκείνο που λείπει είναι επιστημονική και υπεύθυνη  αντιμετώπιση Ζωοανθρωπονόσοι όπως η λεισμανίωση  και  η λύσσα,  τέλος μένουν  έξω απο οποιοδήποτε κρατικό έλεγχο και ευθύνη και  αποσιωπούνται οι  συνέπειες στη δημόσια υγεία  
      

ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΛΥΣΣΑΣ
Στήν τελευταία σύσκεψη στο ΥΠΑΑΤ (6/2/2014) γιά την αντιμετώπιση της λύσσας (εχουμε 48 κρούσματα ως τώρα), αναφέρθηκαν:Mέχρι στιγμής έχουν χορηγηθεί πάνω απο 600 προφυλακτικές αγωγές σε ανθρώπους και το 65% ήταν από επαφή με αδέσποτα (ΚΕΕΛΠΝΟ) Ζητήθηκε εκ μέρους του Υπουργείου Υγείας καλύτερη διαχείριση των αδέσποτων ζώων.Eκφράστηκαν και απόψεις απο υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ, ότι ίσως θα έπρεπε να αναζητηθεί ενας διαφορετικός φορέας διαχείρισης των αδεσπότων εκτός απο τους Δήμους Eπισημάνθηκαν προβλήματα συνεργασίας των εμπλεκομένων υπηρεσιών και φορέων Aναφέρθηκε  οτι η παθητική επιτήρηση (η προληπτική θανάτωση άγριων ζώων και η εξέτασή τους για λύσσα )ειναι λειψή ακόμα και σε περιοχές κοντά σε βεβαιωμένα κρούσματα ,λόγω έλλειψης κτηνιάτρων του δημοσίου,βοηθητικού προσωπικού,εξοπλισμού και κονδυλίων ,άρα ειναι δύσκολο να βεβαιωθεί αν οι περιοχές αυτές είναι στην πραγματικότητα απαλλαγμένες ή οχι απο λύσσα.Τονίστηκε  η έλλειψη αντιλυσσικών εμβολίων για τον άνθρωπο στα νοσοκομεία ,πράγμα που κανει πιό επιτακτική την ανάγκη για τον έλεγχο του πληθυσμού των αδεσπότων
      Η  δημόσια υγεία δεν μπορεί να εκχωρείται σε ιδιώτες και εθελοντές  Χρειάζεται κρατικός έλεγχος απο την κτηνιατρική υπηρεσία και διάθεση κονδυλίων για προσλήψεις προσωπικού,εξοπλισμού,δημιουργία ενδιαιτημάτων και χώρων απομόνωσης Οι δημοτικές επιτροπές διαχείρισης να αποτελούνται απο έμμισθους κτηνιάτρους,τα συνεργεία περισυλλογής να αποτελούνται απο ειδικευμένα εμβολιασμένα κατα της λύσσας άτομα, πού θα λογοδοτούν για το έργο τους «Πριν θρηνήσουμε ανθρώπινα θύματα»
 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΤΗΝΙΑΤΡΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.