Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2014

ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΟΡΦΩΣΗ αφιέρωμα-ΣΧΟΛΙΟ για ημερίδα ΣΚΜΖΑ -ΑΡΘΡΑ


στο  αφιέρωμα περιλαμβάνονται:
-ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΔΚΚ
Με αφορμή μία "ανοιχτή κεκλεισμένων των θυρών" ημερίδα..
-ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΟΡΦΩΣΗ-ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ-ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
άρθρο Πανεπιστημονικής ΔΚΚτηνιάτρων
-ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΔΗΠΑΚ ΑΕΙ
για τη νέα σχολική χρονιά
-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ
αναδημοσίευση άρθρου Ριζοσπάστη
-ΠΕΡΙ ΑΛΛΑΓΗΣ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΤΑ ΑΕΙ
αναδημοσίευση σχόλιου του Ριζοσπάστη
  
ANAKOIN ΩΣΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ       

Με αφορμή μία "ανοιχτή κεκλεισμένων των θυρών" ημερίδα..

          Τα πρακτικά της  σχετικής με το κτηνιατρικό επάγγελμα ημερίδας του ΣΚΜΖΑ  είναι αποκαλυπτικά για το τι ζυμώνουν για το άμεσο μέλλον  επιχειρηματικά συμφέροντα, πανεπιστημιακή «ελίτ» και εργοδοτικός - κυβερνητικός συνδικαλισμός. Αυτό που τους νοιάζει τούτη τη στιγμή είναι η επιτάχυνση της προώθησης της πολιτικής της ΕΕ (Μπολόνια) που κινείται στην κατεύθυνση: παραγωγή κτηνιάτρων χωρίς κανένα επαγγελματικό και εργασιακό δικαίωμα. Να γίνει δηλαδή νόμος η μαθητεία, η τζάμπα εργασία στο όνομα της παροχής γνώσης από στυγνούς επιχειρηματίες  που πλασάρουν τον εαυτό τους ως «ταγό» της επιστήμης.

            Κάθε νέος συνάδελφος, άνεργος, αυταποσχολούμενος που δύσκολα τα βγάζει πέρα, κάθε μισθωτός  κτηνίατρος να το έχει καθαρό. Αυτό είναι το μέλλον που του επιφυλάσσουν  ΕΕ –κυβέρνηση και όλο το εγχώριο κονκλάβιο των εργολάβων της κτηνιατρικής γνώσης: τζάμπα δουλειά μέχρι τα γεράματα χωρίς κανένα κατοχυρωμένο επαγγελματικό δικαίωμα. Τα επαγγελματικά δικαιώματα θα πωλούνται αντί υψηλής αμοιβής και τζάμπα εργασίας.

             Αυτά συζήτησαν κεκλεισμένων των θυρών οι της επαγγελματικής «ελίτ».......Για αυτό μεθοδεύουν και επεξεργάζονται και τη δημιουργία «κτηνιατρικού επιμελητηρίου», για να εξασφαλίσουν την υποδομή ώστε να υλοποιήσουν όλα τα παραπάνω.  

           Καλούμε κάθε συνάδελφο να προβληματιστεί μα όλα αυτά, να μην συναινέσει σε σχεδιασμούς που παρουσιάζονται  ως «λύσεις» και ουσιαστικά αποτελούν ποντικοπαγίδα.

          Η ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ εδώ και χρόνια  έχει αποκαλύψει ποιά είναι η πολιτική της ΕΕ και των κυβερνήσεων για το μέλλον των επαγγελμάτων. Να μην υπάρξει καμιά αυταπάτη και εφησυχασμός. Καμιά εμπιστοσύνη στις πλειοψηφίες σε ΠΚΣ και σε όσους εμφανίζονται ως σωτήρες των κτηνιάτρων...... 

           Η λύση δεν είναι έξω από την ανασύνταξη του κινήματος και την πάλη για αλλαγές σε επίπεδο οικονομίας και εξουσίας.

         ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ:

- μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματος το πτυχίο

-μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους με πλήρη δικαιώματα που να καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες.

                                 ΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΘΕ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ

ΣΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΣΥΛΑΛΛΗΤΗΡΙΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΞΓΓΕΙΛΕΙ ΜΙΑ ΣΕΙΡΑ ΑΠΟ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΕΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΕΙΑ

ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 1η ΝΟΕΜΒΡΗ 12μμ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ


12-10-2014 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΚΚ


-ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΟΡΦΩΣΗ-ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ-      ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
        
         άρθρο Πανεπιστημονικής ΔΚΚτηνιάτρων


   
      Εχουν περάσει χρόνια απο τότε που η Πανεπιστημονική 

ΔΚΚ,  μετά τη σύνοδο στη  Μπολόνια των υπουργών παιδείας 

των κρατών μελών της ΕΕ ,έλεγε πώς «πίσω από τις θεωρίες, 

που επενδύουν ιδεολογικά τα μέτρα για την «δια βίου 

εκπαίδευση», βρίσκεται η πρόθεση για τον κατακερματισμό 

των αποφοίτων και των επαγγελματικών τους
δικαιωμάτων»,καταγγέλοντας παράλληλα το υψηλό κόστος και 

τον τυχαίο προσανατολισμό των ημερίδων και διημερίδων που  
     
διοργανώνονταν και καλούσε τον ΠΚΣ να « ορίσουμε εμείς, σαν σύλλογος, τη δικιά μας θέση αρχών καταρχήν και πιο ειδικά στη συνέχεια. Aυτές τις θέσεις πρέπει επιθετικά να τις προβάλουμε στους συναδέλφους και όσους εμπλέκονται στη διαμόρφωση του τελικού καθεστώτος άσκησης της κτηνιατρικής, την ισοτιμία των πτυχίων και σε τελική ανάλυση τα επαγγελματικά δικαιώματα»

       Προσπάθειες επιβολής μοντέλων της Μπολόνια που έγιναν τότε απο το ΑΠΘ αποσύρθηκαν, ισως γιατι οι συνθήκες δεν ήταν ώριμες αλλά και γιατί συνάντησαν την αντίδραση του κτηνιατρικού κόσμου 

                             ΣΗΜΕΡΑ

       Σήμερα  οι χρυσοπληρωμένες ημερίδες και διημερίδες είναι κυρίαρχο καθεστώς Ο δημόσιος τομέας της κτηνιατρικής συρρικνώνεται για να δώσει χώρο στον κτηνίατρο εκτροφής και η συζήτηση για τα επαγγελματικά δικαιώματα και τη δια βίου εκπαίδευση αναζωπυρώνεται κάτω απο μία διαφορετική κοινωνική-οικονομική πραγματικότητα
                     ΣΚΜΖΑ-ΠΚΣ-ΕΚΕ-ΕΛΕΚΖΣ-ΑΠΘ-ΠΘ-

                    ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ   κλπ κλπ

    Δια «βίου μάθηση» λοιπόν για τον κτηνίατρο που:

«είναι άσχετος παίρνοντας το πτυχίο του και αυτό πρέπει να το έχει συνειδητοποιήσει καλά »,που «δεν μπορεί να ανταποκριθεί και να παρακολουθήσει τις επιστημονικές εξελιξεις αν διαρκώς δεν επιμορφώνεται» που «πρέπει να πληρώσει τη γνώση για να την εκτιμήσει» που όντας ανειδίκευτος  πρέπει να «παραπέμπει» ,που πρέπει να «συνεταιρίζεται για τη δημιουργία κλινικών » διότι «το μοναχικό ιατρείο πέθανε», ή να προετοιμάζεται για το ότι  θα χρειαστεί να μεταναστεύσει μόνιμα

       Είναι  (οι εκφράσεις σε εισαγωγικά της παραπάνω παραγράφου είναι αυτούσια μεταφορά), οι απόψεις που κυριάρχησαν και ακούστηκαν στην «ανοιχτή κεκλεισμένων των θυρών» (συμφωνα με τον χαρακτηρισμό των διοργανωτών) ημερίδα του ΣΚΜΖΑ, για το ρόλο και τo μέλλον  του κτηνιάτρου, με συμμετοχή ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ των 2 επιστημονικών εταιρειών,του ΠΘ,(το ΑΠΘ δεν  παραβρέθηκε),φαρμακευτικών εταιρειών ,μεμονωμένων διακεκριμένων κτηνιάτρων ,πρώην συνδικαλιστικών στελεχών,ΥΠΑΑΤ,ΕΟΦ (δεν παραβρέθηκε) και του ΠΚΣ . Το θέμα της συζήτησης ήταν ξεκάθαρα συνδικαλιστικό-πολιτικό ωστόσο οι συνδικαλιστικές παρατάξεις, αλλα ακόμα και αυτοί οι ιδιοι εκπρόσωποι σωματείων του δημοσίου τομέα της κτηνιατρικής, δεν κρίθηκαν «άξιοι» να εκφέρουν γνώμη, έστω και σε επίπεδο «κορυφών», άλλο αν εμείς  εκτιμούμε πως το θέμα δεν αφορά τις «κορυφές» αλλά την απούσα «μάζα».

       Η αναφορά μας  σ’αυτές γίνεται με σκοπό όχι να καταγγείλει το κονκλάβιο της κτηνιατρικής επιστήμης (αυτό πιστεύουμε πως είναι καταδικασμένο πιά στη συνείδηση του κάθε κτηνιάτρου) αλλά για να αναδείξει πού φτάνει ο κατήφορος όταν αρχίζουν οι υποχωρήσεις  και η ανοχή εκ μέρους των κτηνιάτρων     

        Μια συζήτηση  «από τα πάνω» (κατά έκφραση των διοργανωτών)  που οι συμμετέχοντες και θριαμβολόγησαν για την κατάλυση του δημόσιου τομέα της κτηνιατρικής ,και επιβράβευσαν την αναγκαστική στροφή του κτηνίατρου στον τομέα των ζώων συντροφιάς που «προσομοιάζει περισσότερο με την ιατρική ιδιότητα» και ενθάρρυναν  το νέο συνάδελφο πως υπάρχει δουλιά στο μικρό ζώο ,αν μαθητεύσει άμισθος,αν επιμορφώνεται πληρώνοντας ή ζητιανεύοντας δωρεάν προσκλήσεις ,αν παραπέμπει στους ειδικούς ή ειδικευμένους, αν εν τέλει απο υποταγμένος φοιτητής , μετατραπεί σε ανειδίκευτο «επιστήμονα τρόπον τινα»( «θα καταντήσει γενικός γιατρός» ακούστηκε ) Ας μας επιτραπεί η προσθήκη «μακρυά απο τους αγώνες», μιά που η λέξη δεν  ακούστηκε απο κανένα

       Μέχρι και μείωση του αριθμού των εισακτέων ζήτησαν (!)(συναδελφικότατη τοποθέτηση   του ΣΚΜΖΑ σε μία συγκυρία που οι φοιτητές αντιστέκονται στην απομπομπή τους απο τα Πανεπιστήμια  ).Ακόμα ζήτησαν  να  εξασφαλίζει  το κράτος δουλιά  για τους λιγοστεμένους αποφοιτήσαντες, λες και λειτουργούν σε  σοσιαλιστική κοινωνία   με κεντρικό σχεδιασμό και όχι σε ελεύθερη αγορά  που κατήργησε μέχρι και τις κατώτατες αμοιβές και όμως την υπερασπίζονται και την υμνούν !!!  Ετσι όχι μόνο εξέφρασαν εύγλωτα τα αδιέξοδα για τον κτηνίατρο στο δρόμο που υπερασπίζονται, αλλά  ήταν διάφανες οι σκοπιμότητες και σχεδόν αγωνιώδης η προσπάθεια χειραγώγησης και εκμετάλευσης του νέου και του παληού κτηνίατρου και μάλιστα εν μέσω αντεγκλήσεων για τη μοιρασιά της «πίτας»όπως ήταν αναμενόμενο και γνωστό

                           ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΞΥΛΩΜΑ 
                 ΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ

        Εμείς αρχικά θα θυμίσουμε πως ο κτηνίατρος δεν ζεί στο πουθενά όπου τον τοποθετούν  κάποιοι  φωτισμένοι «ηγέτες»του.Ζεί σε μία χώρα που μαστίζεται απο ζωοανθρωπονόσους και άλλες ασθένειες των ζώων,σε μια χώρα που καταστρέφει την πρωτογενή της παραγωγή, που οσφυοκάμπτει ξανά (και ποτέ δεν έπαψε), σε «προστάτες», «εντολείς» «συμμάχους», «εταίρους».Μια χώρα καπιταλιστική στην αγκαλιά του ιμπεριαλισμού και των διεθνών μονοπωλιακών συμφερόντων, με προσανατολισμό το στραγγάλισμα του εργαζόμενου και του  επιστήμονα που είναι εμπόρευμα στην καπιταλιστική αγορά Αυτού του  επιστήμονα που για να «χωνέψει» τη θέση του και να υποταχθεί ,έβρισαν κεκελεισμένων των θυρών (και πάλι τα εισαγωγικά περιέχουν αυτούσια μεταφορά λέξεων),«άσχετο», «άπληστο», «αλλαζόνα»,  «μισαλλόδοξο», «ξερόλα», οι συνδικαλιστικοί του εκπρόσωποι  και καθοδηγητές, χωρίς να είναι οι μόνοι και χωρις να πρωτοτυπούν, παρά μόνο ως προς την ωμότητα,αποδεικνύοντας την ορθότητα  για το ρόλο του εμπορεύματος.Αυτού του επιστήμονα που στην πράξη απέδειξαν ότι δεν εκτιμούν  και που ποτέ δεν υπερασπίστηκαν τα επαγγελματικά του δικαιώματα

          Η  επιστήμη και η «δια βίου μάθηση» και βέβαια οι επακόλουθες πιστοποιήσεις και ειδικότητες, που χρόνια επιδιώκεται  να φορτωθούν στα τυπικά προσόντα του τελειόφοιτου κτηνίατρου , έτσι ώστε χωρίς αυτές να μην μπορεί να κάνει ακόμα και απλούστατες κτηνιατρικές πράξεις,προωθούνται ενταγμένες σ’αυτά τα καπιταλιστικά συμφέροντα,απο αυτές τις υποταγμένες στο κέρδος, μακρυά από τον άνθρωπο ,τις ανάγκες του και την αξιοπρέπειά του, πολιτικές και μηχανισμούς

          Η «πιστοποιημένη» με τον  τρόπο των αποφάσεων της Μπολόνια ,«ειδίκευση» και «δια βίου μάθηση», μέσα στον δήθεν ενιαίο Ευρωπαικό χώρο που προωθείται απο τις κυβερνήσεις  των τελευταίων χρόνων,σε συνδυασμό με την περικοπή των δημόσιων δαπανών, υποβαθμίζει και το πενταετές πτυχίο (πού αίτημα παληό ήταν να εξομεοιωθεί με master) και απογυμνώνει τον κτηνίατρο απο μια σειρά αντικείμενα που χαρίζονται απο και πρός τους ειδικούς  Επι πλέον επειδή όλα αυτά συνδυάζονται με την είσοδο στο κτηνιατρικό αντικείμενο εταιρειών (βλέπε και απελευθέρωση), ετοιμάζει  μία στρατιά  χαμηλόμισθων,υποαπασχολούμενων ,υποτιμημένων γενικώς επιστημόνων-κτηνιάτρων       Βάζει ταξικούς φραγμούς στη μόρφωση λόγω υψηλού κόστους,συντελεί στον κατακερματισμό του επιστημονικού αντικειμένου και την προσωρινότητα των όποιων «ειδικεύσεων» και «πιστοποιήσεων» που ρυθμίζουν οι ανάγκες της «αγοράς» που δεν ειναι σταθερές και όχι οι ανάγκες της κοινωνίας. Ανοίγει το δρόμο κτηνιατρικές πράξεις να  εκτελούνται απο τεχνικούς επιμορφωμένους και πιστοποιημένους απο σεμινάρια , χωρις ολοκληρωμένες κτηνιατρικές σπουδές Τέλος βάζει απο το παράθυρο την επιχειρηματικότητα και την ιδιωτική πρωτοβουλία στα προγράμματα σπουδών, στα προγράμματα επιμόρφωσης και πιστοποιήσεων, στα μεταπτυχιακά ,στην έρευνα ,σε όλη γενικά τη διαδικασία της «διαρκούς μόρφωσης» και χτυπάει τα επαγγελματικά διακαιώματα  (θυμίζουμε επιπρόσθετα ,την πρόσφατη αντικατάσταση της άδειας άσκησης επαγγέλματος με αναγγελία άσκησης κατά Ενωσιακή απαίτηση)
                            Ο ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΙΚΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ

          Στην επιδίωξη προώθησης αυτών των σχεδίων,αστραφτερά γυαλιά πλασσάρονται για διαμάντια σε ένα όργιο θεοποίησης του καπιταλιστικού παραδείσου των Ευρωπαικών χωρών και της Αμερικής, Αποκρύπτουν πως αυτός ο παράδεισος   μαστίζεται  απο    ανεργία,φτώχεια,ανισότητες,εξωτερικό χρέος,δάνεια καταναλωτικά και φοιτητικά που οι τράπεζες αδυνατούν να εισπράξουν και γενικά αλλεπάλληλες οικονομικές κρίσεις και υφέσεις  με βάθεμα κάθε φορά περισσότερο των ανισοτήτων, όπου οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι και λιγότεροι αριθμητικά και οι φτωχοί φτωχότεροι και πολυπληθέστεροι.Οτι  οι δημόσιες δαπάνες για την παιδεία ακολουθούν φθίνουσα πορεία, δήθεν στα πλαίσια   αντιμετώπισης της οικονομικής κρίσης Οτι ο ορισμός της  «δια βίου μόρφωσης» εξακολουθεί να παραμένει ένα θολό τοπίο  , με μόνο ξεκάθαρο αποτέλεσμα τις προσπάθειες δημιουργίας «αναλώσιμων» εργαζομένων  και επιστημόνων Οτι  παρόλες τις μελέτες  για το δήθεν κοινωνικό χαρακτήρα που πρέπει να έχει η πανεπιστημιακή μόρφωση, ,με την είσοδο σ’αυτή μεταναστών ή παιδιών που δεν έχουν γονείς με ανάλογη μόρφωση και οικονομικές δυνατότητες ,η πραγματικότητα βαδίζει  ακριβώς στην αντίθετη κατεύθυνση .Οτι πολλοί νέοι επιστήμονες επιδιώκουν τη συνέχιση των σπουδών μετά το πτυχίο, για να προσθέσουν ένα τυπικό προσόν στην προσπάθεια τους  να βρούν δουλιά,  σύμφωνα με εκτιμήσεις των ιδιων των Ενωσιακών οργανισμών.Οτι η εγγύηση πως το πανεπστημιακό πτυχίο θα εξασφαλίσει την ισόβια  δυνατότητα εργασίας στο αντικείμενο έχει χαθεί . 

                        Η ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΙΗΣΗΣ

            Στην Ελλάδα προγράμματα σπουδών,χρηματοδότηση Πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, επαγγελματικός προσανατολισμός ,διαρκής επιμόρφωση, εντάσσονται με κάθε νέο μέτρο όλο και περισσότερο στη ρύθμιση και δικαιοδοσία της «αγοράς» δηλαδή στη μείωση της δημόσιας δαπάνης και την είσοδο παντού της επιχειρηματικότητας Από αυτή τη σκοπιά η στροφή στά μικρά ζώα δεν είναι άσχετη με τη διάλυση του δημόσιου τομέα της κτηνιατρικής  και την ιδιωτικοποίηση του αντικειμένου του ,ούτε από τον κτηνίατρο εκτροφής ,ούτε από την καταστροφή του μικρομεσαίου κτηνοτρόφου με την ΚΑΠ ,ούτε από την υποβάθμιση και την εξάρτηση των προγραμμάτων σπουδών και της έρευνας απο τις επιχειρήσεις ,ούτε  απο τα υπέρογκα ποσά που ήδη δαπανά ο αυτοαπασχολούμενος για τη «δια βίου μόρφωση», ούτε απο την απελευθέρωση του επαγγέλματος, δηλαδή  την ελεύθερη εκμετάλευσή του από επιχειρηματίες και επιχειρήσεις

           Οσο και να τρέχει  ο ΠΚΣ πίσω απο τους «αντιποιούμενους » την κτηνιατρική ή τους έκπτωτους συναδέλφους που ασκούν «πλανόδια  κτηνιατρική» ,όταν  ταυτόχρονα  μιλάει για «κρίση αξιών και όχι οικονομική» (ειπώθηκε  στη ημερίδα ) δεν είχε και δεν θα έχει αποτέλεσμα  Με  το να κρύβει  την πραγματικότητα της ΕΕ και της  δύσης ,που η  επιβολή της  με χειρότερη μορφή  στην Ελλάδα ,«αντιποιείται» από τα πάνω, μαζικά και νόμιμα το κτηνιατρικό αντικείμενο ,μαζι με ΣΚΜΖΑ,ΕΚΕ,ΕΛΕΚΖΣ και όποιον άλλον, συναινούν   συνειδητά σ’αυτή την μαζική αντιποίηση και υποβάθμιση της κτηνιατρικής  και των κτηνιάτρων.Υποδεικνύουν το δέντρο για να κρύψουν το δάσος Πολύ περισσότερο που προχωρούν περισσότερο και  κάνουν το μαύρο –άσπρο, ακόμα και για την σημερινή τραγική οικονομική κατάσταση των κτηνιάτρων και του λαού  και ψαρεύουν στα θολά νερά.          
       Οσο και  να ενοχοποιούν για την αποτυχία τους, όλοι μαζί  το κακό ΓΕΩΤΕΕ , τάζοντας   παραδείσους με τον ΠΚΣ-ΝΠΔΔ ,η πραγματικότητα  τους διαψεύδει  Διότι εκτός των άλλων  όπου «υπάρχει φτώχεια υπάρχει φαγωμάρα » και όσο ο λαός εξαθλιώνεται η παρανομία (αν και είναι σταγόνα στον ωκεανό των νομοθετημένων τρόπων ξυλώματος των επαγγελματικών δικαιωμάτων), αυξάνεται ανεξέλεγκτα.

         
    χάρτης εξάπλωσης καταρροικού 
      άνοιξη 2014




   
            ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΚΥΝΗΓΗΤΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ-     
                                          -ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

         Η διά βίου μόρφωση της Μπολόνια όπως προωθείται και στη χώρα μας,είναι δια βίου κυνηγητό πιστοποιήσεων και εργασίας στην τελειωτική της εφαρμογή και καμμία σχέση δεν έχει ούτε με τον έρωτα της επιστήμης και εξειδίκευσης που είναι θεμιτά και απαραίτητα, ουτε με την αξιοκρατία και την επιλογή των ικανότερων Ειναι απόλυτα ταξική διάκριση, ξεσκαρτάρισμα και πέταμα στην ανεργία, την κακοπληρωμένη εργασία και την ετεροαπασχόληση του πτυχιούχου Πέρα απο τις «καθυστερήσεις» στη εφαρμογή τους και σε Ευρωπαικές χώρες , τα σχέδια συναντούν  αντίδραση Φοιτητές,πτυχιούχοι αλλά και πανεπιστημιακοί έχουν τοποθετηθεί ενάντια σε πλευρές εφαρμογής του «νέου» μοντέλου (π.χ.για τη σύνδεση της χρηματοδότησης των  Πανεπιστημίων με επιχειρήσεις,για τις αξιολογήσεις ,ενάντια στην πληρωμένη δια βίου μόρφωση απο εκπαιδευτικούς και άλλες) Αναγκαιότητα είναι οι αντιδράσεις να οργανωθούν καλύτερα και να  συντονιστούν
 


                                                ΣΤΟΧΟΣ

          Στόχος των συνεπών συνδικαλιστικών εκφραστών,στόχος των πανεπιστημιακών δασκάλων ή οποιουδήποτε καθοδηγητή για το ρόλο και το μέλλον του κτηνιάτρου, δεν μπορεί να είναι άλλος από την υπεράσπιση του ενιαίου κτηνιατρικού αντικειμένου και του δημόσιου τομέα ,απο την ισχυροποίηση των δεσμών με την αγροτιά , τους κτηνοτρόφους και την στήριξη της πρωτογενούς παραγωγής που παραδίνεται αποδεκατισμένη σε λιγότερα χέρια,απο τη διεκδίκηση δημόσιων δαπανών για την παιδεία,από τη δωρεάν διαρκή επιμόρφωση για τον πτυχιούχο κτηνίατρο,απο εξειδίκευση  ενταγμένη στην εξυπηρέτηση των λαικών αναγκών και όχι της κερδοσκοπίας ,από την οργάνωση τέλος της πάλης ενάντια στα μεγάλα μονοπωλιακά συμφέροντα που υπαγορεύουν τις πολιτικές αυτές 

12-10-2014 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΔΚΚ
                    

 ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΑΕΙ
                 ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 


"Αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν, δημοκρατική και ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση στην υπηρεσία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών".
                   Με αφορμή την έναρξη της νέας ακαδημαϊκής χρονιάς, η «Δημοκρατική Πανεπιστημονική Κίνηση» (ΔΗΠΑΚ) ΑΕΙ καλεί με ανακοίνωσή της, όλους τους πανεπιστημιακούς και εκπαιδευτικούς ΤΕΙ να μπουν στη δράση, να παλέψουν για τα καθημερινά προβλήματα και η πάλη αυτή να συνδυαστεί με εκείνη για ριζική αλλαγή της κοινωνίας που θα έχει ως κινητήρια δύναμη την ανθρώπινη ευημερία.
Η ανακοίνωση της ΔΗΠΑΚ ΑΕΙ έχει ως εξής:
ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ 
δαβάστε ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ πατώντας ΕΔΩ
........
Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί κατά κόρον το βασικό της όπλο, τον οικονομικό στραγγαλισμό των Πανεπιστημίων και των ΤΕΙ, για να τα εξωθήσει σε ανάπτυξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, ώστε να βγάλουν τα έξοδα λειτουργίας τους. Ηδη εμφανίζονται "διάφορα φρούτα", κυρίως στο πλαίσιο της "διά βίου μόρφωσης" που θεσμοθετήθηκε κατ' εντολή της ΕΕ. Τα ΑΕΙ υποχρεώνονται να λειτουργήσουν με ακόμα πιο χαμηλούς προϋπολογισμούς, με αποδεκατισμένο διδακτικό, διοικητικό και τεχνικό προσωπικό με προφανείς τις συνέπειες στην ποιότητα της διδασκαλίας και της έρευνας, αλλά και στη φοιτητική μέριμνα. Σοβαρή ευθύνη έχουν στο θέμα αυτό οι διοικήσεις των Ιδρυμάτων που, παρά τις όποιες χλιαρές αντιδράσεις που πρόβαλαν, προωθούν και εφαρμόζουν στο σύνολό του τον πυρήνα της κυβερνητικής πολιτικής. Οι νέες μειώσεις που προβλέπονται στο σχέδιο προϋπολογισμού για το 2015 θα φτάσουν τον κόμπο στο χτένι. Ταυτόχρονα, η κλοπή των μισθών μας και η φορομπηχτική πολιτική κάνουν δύσκολη την αξιοπρεπή διαβίωση, ενώ η καταλήστευση των εισφορών μας στα ασφαλιστικά μας ταμεία μειώνει συντάξεις και εφάπαξ. Με αυτό τον τρόπο, οικοδομείται το νέο πρότυπο πανεπιστημιακού - "κυνηγού" εισοδημάτων από άλλες δραστηριότητες και ειδικά από την επιβολή διδάκτρων.
Είναι απαραίτητη και επιτακτική ανάγκη η αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης, που μειούμενη συνεχώς τα τελευταία χρόνια οδηγεί τα ΑΕΙ σε αδυναμία εκπλήρωσης του ρόλου τους. Οφείλουμε να διεκδικήσουμε άμεσα:
- Να σταματήσει ο μισθολογικός κατήφορος των Καθηγητών και Λεκτόρων και να αποκατασταθεί το ύψος των μισθών με άμεση κάλυψη των απωλειών των τελευταίων χρόνων.
-.....σύνταξη στο 80% του μισθού....
-......πλήρης και αποκλειστική απασχόληση, που είναι η μόνη διέξοδος για την αναβάθμιση του πανεπιστημιακού λειτουργήματος,.......επιδομάτων.......
- Να καταργηθεί η δυνατότητα να ιδρύονται εταιρείες είτε από τα ίδια τα πανεπιστήμια, είτε από μέλη ΔΕΠ. Να αποσυρθούν άμεσα τα ΠΔ για την ίδρυση ΝΠΙΔ.
-Να μην επιβληθούν δίδακτρα σε κανέναν "κύκλο" σπουδών και να καταργηθούν όπου υπάρχουν. Δεν αποδεχόμαστε "μισθολογικά συμπληρώματα" από δίδακτρα.
.......
Το πρότυπο του καθηγητή που προωθεί η άρχουσα τάξη είναι αυτό του επιχειρηματία που θα διευθύνει μια επιχείρηση παραγωγής κερδοφόρας γνώσης και, ταυτόχρονα, θα πουλά εκπαιδευτικά προϊόντα στους φοιτητές - πελάτες. Εννοείται ότι ο καθηγητής θα περιστοιχίζεται από υποταχτικούς, όπως την εποχή που υπήρχαν οι έδρες
.Η πολιτική της εμπορευματικοποίησης αλλοιώνει και το χαρακτήρα της επιστημονικής έρευνας, την εκφυλίζει κατευθύνοντάς την αποκλειστικά σε εμπορικά εκμεταλλεύσιμες καινοτομίες. Οι λιγοστές χρηματοδοτήσεις πετσοκόβονται και οι ελπίδες αποτίθενται στο νέο ΕΣΠΑ το οποίο, έτσι κι αλλιώς, άλλους στόχους εξυπηρετεί.
.........οι φοιτητές μας,........Η "σπλαχνική" κυβέρνηση, αντί να τους βοηθήσει ενισχύοντας τη φοιτητική μέριμνα, βλέπει τη λύση στις μετεγγραφές που θα ερημώσουν τα περιφερειακά και θα ξεχειλίσουν τα κεντρικά πανεπιστήμια. Αποφάσισε να διαγράψει τους λεγόμενους "λιμνάζοντες φοιτητές", όχι μόνο για να απαλλάξει τα Ιδρύματα από ένα στοιχείο που μετρούσε αρνητικά στην αγοραία "αξιολόγησή" τους, αλλά και για να προωθήσει πολλούς από αυτούς στην ακριβοπληρωμένη κατάρτιση..........
 ......Ολοι μας έχουμε σοβαρή ευθύνη αν δεν μπούμε στη δράση για να ανατρέψουμε τη διαμορφωνόμενη κατάσταση........
......Αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν, δημοκρατική και ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση στην υπηρεσία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών». 
 ολόκληρη η ανακοίνωση στο link
http://www.rizospastis.gr/page.do?publDate=15/10/2014&id=15464&pageNo=16&direction=
 

                                 ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
     ΔΙΧΡΟΝΑ ΠΤΥΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΕΡΓΙΑ
Τίτλοι σπουδών, πλαίσιο προσόντων και πιστοποίηση
 Η τάση είχε φανεί από το νόμο - πλαίσιο ακόμα, όπως την είχε περιγράψει το ΜΑΣ: «Δίχρονα πτυχία για την ανεργία»


          Η ανακοίνωση στις αρχές του μήνα από το υπουργείο Παιδείας του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, συνέπεσε με την εσωτερική συζήτηση που διεξάγεται αυτή την περίοδο σε πολλά ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης για τη δημιουργία των Οργανισμών των ιδρυμάτων και επιβεβαιώνει ότι κάτω από την «ομπρέλα» του Πλαισίου Προσόντων


θα αναπτύσσονται μια σειρά τίτλοι σπουδών πολλαπλών ταχυτήτων και επιπέδων. Η πανσπερμία των τίτλων σπουδών με τσακισμένα έτσι κι αλλιώς τα εργασιακά δικαιώματα, οδηγεί ολοταχώς σε ένα μοντέλο όπου την αξία του κάθε πτυχίου άρα και του ιδρύματος που το παρέχει θα την κρίνει η αγορά, με γνώμονα φυσικά το ποιοι κλάδοι και τομείς είναι κερδοφόροι κάθε φορά κι όχι με βάση τις ανάγκες του λαού για επιστήμονες, μαστόρους κ.λπ.......

…..Θυμίζουμε ότι το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων αποτελεί μια κλίμακα οχτώ επιπέδων στα οποία………

Πτυχία πολλών ταχυτήτων σε κάθε ΑΕΙ

…..Γενικά μπορούμε να πούμε ότι παράλληλα με την προσπάθεια των ιδρυμάτων να κατατάξουν τα πτυχία τους σε όσο το δυνατό πιο υψηλό επίπεδο, συνυπάρχουν και τάσεις υποβάθμισης του επιπέδου σπουδών και χορηγούμενων τίτλων, που συχνά δικαιολογούνται ως προσπάθειες να φτιαχτούν προγράμματα πιο ευέλικτα, πιο ελκυστικά και πιο κοντά στις απαιτήσεις της αγοράς…….

…..Μάλιστα οι δυο αυτές τάσεις μπορεί να συναντώνται ταυτόχρονα στο ίδιο ίδρυμα ή και στην ίδια σχολή. Για παράδειγμα, μια σχολή μπορεί να προσπαθεί να διατηρήσει υψηλό το επίπεδο των προπτυχιακών σπουδών της ή να αναπτύσσει φιλόδοξα ερευνητικά προγράμματα και την ίδια στιγμή να δημιουργεί προγράμματα κατάρτισης και δια βίου εκπαίδευσης που να χορηγούν τίτλους σπουδών «μιας χρήσης», ανάλογα με τις πρόσκαιρες απαιτήσεις της καπιταλιστικής αγοράς…..

Τα ΑΕΙ πουλούν και κατάρτιση

….Για παράδειγμα, το Πανεπιστήμιο Αθήνας διαθέτει εκατοντάδες σεμιναριακού τύπου προγράμματα εξ' αποστάσεως εκπαίδευσης (e-learning) ποικίλης διάρκειας και κόστους, άλλα 3 - 4 μηνών με δίδακτρα 700 κι 900 ευρώ κι άλλα 6 και 8 μηνών με δίδακτρα 1.100 και 1.300 ευρώ. Πρακτικά, τα ιδρύματα πουλούν προγράμματα κατάρτισης αξιοποιώντας το κύρος τους ως ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης έναντι των άλλων σχολών κατάρτισης, ενώ απευθύνουν αυτά τα προγράμματα ακόμα στους δικούς τους αποφοίτους, σε πτυχιούχους ΑΕΙ δηλαδή, ενισχύοντας έμμεσα τη λογική ότι τα πτυχία των ΑΕΙ δεν φτάνουν από μόνα τους για δουλειά με δικαιώματα,……

…..τα προγράμματα δια βίου κατάρτισης των ΑΕΙ δεν είναι πλήρως κατοχυρωμένα……..

……Για τέτοιου είδους προγράμματα θα λειτουργούσε ως «μαγική λέξη» η ...πιστοποίηση.

Τι θα φέρει η πιστοποίηση που ανακοινώθηκε

….Μια πλευρά λοιπόν της πιστοποίησης μπορεί να είναι η κατοχύρωση της πανσπερμίας των τίτλων που πουλούν πλέον τα ΑΕΙ και η ένταξή τους στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων. Μια τέτοια εξέλιξη θα ενισχύσει τους τίτλους κατάρτισης των ΑΕΙ καθιστώντας τους «εξαργυρώσιμους» και σε άλλα κράτη - μέλη της ΕΕ. Εξάλλου η ενίσχυση των δομών πρόσκαιρης κατάρτισης ανάλογης με τις εκάστοτε απαιτήσεις της αγοράς, είναι βασική κατεύθυνση της ΕΕ στην εκπαίδευση.

Παράλληλα όμως η πιστοποίηση θα έχει σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις και στα παραδοσιακά προγράμματα σπουδών των ΑΕΙ, προπτυχιακά και μεταπτυχιακά……..

Γίνεται έτσι φανερό ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να φτιάξει το θεσμικό πλαίσιο ώστε να εξετάζει διαρκώς το χάρτη της ανώτατης εκπαίδευσης και να ανοιγοκλείνει Τμήματα και προγράμματα ανάλογα με τη ...βιωσιμότητά τους, δηλαδή τις απαιτήσεις της αγοράς, μακρυά από τις ανάγκες του λαού και της χώρας για επιστήμονες και για τομείς που πρέπει να αναπτυχθούν επιστημονικά. Θυμίζουμε ότι για τα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών υπάρχει ήδη το θεσμικό πλαίσιο για έγκρισή τους ανά 8ετία. Αντίστοιχο πλαίσιο δημιουργείται τώρα και για τα προπτυχιακά, δηλαδή για τα ίδια τα Τμήματα. Ετσι, κάθε οχτώ ή και λιγότερα χρόνια θα έχουμε νέους ακαδημαϊκούς χάρτες, δηλαδή νέα σχέδια τύπου «Αθηνά», με ανάλογες συνέπειες στο επιστημονικό δυναμικό και τα ιδρύματα…….





Περί αλλαγής νοοτροπίας και ιδιωτικής χρηματοδότησης στα ΑΕΙ
ΣΧΟΛΙΟ
αναδημοσίευση απο Ριζοσπάστη Τετάρτης 8/10/2014

         Η υποχρηματοδότηση και οι περικοπές στα πανεπιστήμια είναι αναμφισβήτητα το νούμερο 1 πρόβλημα που εντοπίζουν διαχρονικά οι διοικήσεις των ιδρυμάτων και που το ιεραρχούν ψηλά και οι νέες πρυτανικές αρχές που εκλέχτηκαν σε Πανεπιστήμιο Αθήνας (ΕΚΠΑ) και Ε.Μ. Πολυτεχνείο. Πέρα όμως από τα ευχολόγια του τύπου «το κράτος πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του», οι δυο πρυτάνεις των παραπάνω ιδρυμάτων, Θ. Φορτσάκης και Γ. Γκόλιας, αντίστοιχα, συμφωνούν ότι η εξεύρεση πόρων πρέπει να προέρχεται και από την αγορά και μάλιστα λένε πως αυτό πρέπει να γίνει προσωπική υπόθεση του κάθε πανεπιστημιακού:

Χαρακτηριστικά, δηλώνουν στην «Καθημερινή» της Κυριακής:

«Είναι ψευδεπίγραφο να μας ζητούν να βρούμε λεφτά μόνοι μας χωρίς να δίνουν κίνητρα στους πανεπιστημιακούς. Από την άλλη, η περιουσία των ιδρυμάτων είναι εν υπνώσει και πρέπει να την εκμεταλλευτούμε. Πρέπει η πανεπιστημιακή κοινότητα να ξεκολλήσει από τα ιδεοληπτικά ταμπού» (Θ. Φορτσάκης).

«Απαιτείται καλύτερη διαχείριση, πιο σφιχτή. Και οι συνάδελφοι δεν πρέπει να τα περιμένουν όλα από το κράτος, είμαστε υποχρεωμένοι να βρούμε πόρους από την αγορά. Ισως για κάποιους ακούγεται αιρετικό, αλλά πρέπει να το κάνουμε» (Γ. Γκόλιας).

***

Και οι δύο, δηλαδή, μιλούν για μια αναγκαία αλλαγή νοοτροπίας ώστε οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι να γίνουν καλοί μάνατζερ, που ανάμεσα στα βασικά τους καθήκοντα θα είναι να βρίσκουν πόρους, να κλείνουν συμφωνίες με επιχειρήσεις, να επιλέγουν έρευνα και διδασκαλία σε εκείνους τους τομείς που μπορούν να αποφέρουν κέρδος για το ίδρυμα κι όχι στους επιστημονικούς τομείς που θα ανακουφίζουν το λαό και θα συμβάλλουν στην πρόοδό του. Ετσι, όμως, το περιεχόμενο της ανάπτυξης της επιστήμης θα υποτάσσεται όλο και περισσότερο στις απαιτήσεις της αγοράς.

Στο ίδιο πνεύμα ο πρύτανης του ΕΚΠΑ μιλά και για αξιοποίηση της περιουσίας των ιδρυμάτων. Για παράδειγμα, υπάρχουν κτίρια που ανήκουν στο ΕΚΠΑ, παραμένουν κλειστά και αίτημα του φοιτητικού κινήματος είναι να γίνουν δωρεάν εστίες για τους φοιτητές. Στο πνεύμα, όμως, της «αξιοποίησης» που περιγράφει ο νέος πρύτανης είναι να χρησιμοποιηθούν με τρόπο που θα αποφέρουν κέρδη στο ίδρυμα κι όχι με σκοπό την ανακούφιση των φοιτητών από άλλες πόλεις και των οικογενειών τους.

***

Βέβαια, μπορεί να επικαλεστεί κανείς ότι η σύνδεση πανεπιστημίων με επιχειρήσεις δεν είναι καινούριο φαινόμενο, αλλά υφίσταται τις τελευταίες δεκαετίες. Ηδη, πριν εφτά χρόνια, η χρηματοδότηση των ερευνητικών προγραμμάτων του ΕΜΠ βασιζόταν κατά τα 3/4 σε δημόσιους πόρους και κατά το 1/4 σε ιδιωτικά κονδύλια και μόνο το 2006, η εμπορική αξιοποίηση των ερευνητικών του προγραμμάτων απέφερε 66.000.000 ευρώ. Τι το διαφορετικό, λοιπόν, θέλουν να επιτύχουν οι δυο πρυτάνεις; Μα, όπως φαίνεται και από τις δηλώσεις τους, υπάρχουν ακόμα αντιστάσεις στα ιδρύματα.

Οταν οι πρυτάνεις λένε «...για κάποιους ακούγεται αιρετικό» ή κάνουν λόγο για «ιδεοληπτικά ταμπού» φαίνεται ότι δεν είναι όλοι οι πανεπιστημιακοί εμποτισμένοι με τη λογική της εμπορικής αξιοποίησης της δουλειάς τους, ή υπάρχουν και κάποιοι που αντιστέκονται στο νέο μοντέλο του πανεπιστημιακού - μάνατζερ. Οταν οι διοικήσεις, λοιπόν, μιλούν για ανάγκη αλλαγής νοοτροπίας στα ιδρύματα στοχεύουν ακριβώς σε αυτό: Στο να κάμψουν όποιες αντιστάσεις υπάρχουν απέναντι στη μετατροπή της έρευνας και της διδασκαλίας σε εμπόρευμα, ακόμα κι αν αυτές προέρχονται από μια καθαρά αστική ακαδημαϊκή αντίληψη για το ρόλο και το χαρακτήρα των ιδρυμάτων.


Γ. Σ.




ΕΔΩ σύνδεση με ιστοσελίδα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΩΝ-
ΠΑΝΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.