Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2020

ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΛΟΓΙΚΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΠΚΣ ΣΤΙΣ 26 ΓΕΝΑΡΗ :ΦΑΚΕΛΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑ :AEI –AE ,ΤΑΞΙΚΟΙ ΦΡΑΓΜΟΙ :ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΟΥ ΔΕΝΕΙ ΣΤΕΝΟΤΕΡΑ ΤΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ.ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΦΟΡΕΩΝ



                 Από την κινητοποίηση των φοιτητών 
                  την Τριτη 21 Γενάρη 2020

ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Δένουν μέσω της «αξιολόγησης» στενότερα τα ιδρύματα με την αγορά

 Τετάρτη 22 Γενάρη 2020 Ριζοσπάστης (link)
         Ονομαστική ψηφοφορία θα γίνει αύριο Πέμπτη 
                         για τα άρθρα 16, 33 και 50
 Ψηφίστηκε χτες επί της αρχής και επί της πλειοψηφίας των άρθρων του το νομοσχέδιο της κυβέρνησης με τίτλο «Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης, Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Ερευνας Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις». Ωστόσο θα ακολουθήσει αύριο, Πέμπτη, ονομαστική ψηφοφορία για το άρθρο 16 που αφορά τη σύνδεση του 20% της κρατικής χρηματοδότησης προς τα ΑΕΙ με τα αποτελέσματα που θα φέρνουν στην «αξιολόγηση», το άρθρο 33, που αφορά την αναστολή λειτουργίας 37 νεοϊδρυθέντων τμημάτων των ΑΕΙ, και το άρθρο 50 που αφορά την ισοτίμηση των πτυχίων των κολεγίων με αυτά των ΑΕΙ για τους εκπαιδευτικούς.
Για νομοσχέδιο που «απελευθερώνει την Εκπαίδευση από τον ασφυκτικό έλεγχο του υπουργείου» έκανε λόγο ο πρωθυπουργός, Κυρ. Μητσοτάκης, τοποθετούμενος στην Ολομέλεια, δίνοντας έμφαση σε έννοιες όπως «αξιολόγηση» και «ευελιξία», αυτά δηλαδή που θα είναι οι μοχλοί για τη στενότερη σύνδεση των πανεπιστημίων με τους επιχειρηματικούς ομίλους. Στο ίδιο πνεύμα πρόσθεσε ότι «το πανεπιστήμιο θα ανοίξει τα φτερά του μόνο αν το αφήσουμε να αποφασίσει το ίδιο», ενώ προσπάθησε να διασκεδάσει τις γενικευμένες εντυπώσεις ότι τα Τμήματα θα στραγγαλιστούν οικονομικά με τη σύνδεση του 20% της χρηματοδότησής τους με την «αξιολόγηση», λέγοντας ότι «το κράτος εξακολουθεί να εγγυάται τη βιωσιμότητα των σχολών», αφού το 80% της χρηματοδότησης «θα κατανέμεται με αντικειμενικά κριτήρια».
Εκτενή αναφορά έκανε στους Ειδικούς Λογαριασμούς Κονδυλίων Ερευνας (ΕΛΚΕ), λέγοντας ότι αυτοί «δημιουργήθηκαν ως μια πηγή άρδευσης πρωτοπόρων επιστημονικών προγραμμάτων, αλλά στην πράξη κατέληξαν δαιδαλώδεις αδιαφανείς μηχανισμοί». Είπε ότι αυτό αλλάζει και οι νέες ρυθμίσεις απαλλάσσουν τους επιστημονικούς υπευθύνους της Ερευνας από περιττά βάρη της γραφειοκρατίας. Εκτίμησε δε ότι αυτό «θα τονώσει την καινοτομία και την έρευνα που τόσο έχει ανάγκη η εθνική οικονομία», δείχνοντας ότι ο στόχος των ρυθμίσεων είναι η κερδοφορία του κεφαλαίου.
Ο Κυρ. Μητσοτάκης προανήγγειλε ότι θα ακολουθήσουν ρυθμίσεις για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην κατεύθυνση της «αυτονομίας» του σχολείου, ενώ έκανε αναφορά στις αντιδραστικές αλλαγές που είχαν προηγηθεί στον τομέα της Παιδείας από την κυβέρνησή του, όπως η κατάργηση του ασύλου και τα ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών με δίδακτρα. «Ηρθε η ώρα να σπάσουμε αυτό το ταμπού των ιδεοληψιών και να κάνουμε όλοι μαζί ένα μεγάλο άλμα στο μέλλον», είπε, υπερασπιζόμενος τα δίδακτρα και τις σπουδές - εμπόρευμα, ισχυρίστηκε ότι οι «τουρίστες φοιτητές» θα δώσουν στα πανεπιστήμια τη δυνατότητα να έχουν μια σημαντική πηγή εσόδων, ενώ πηγή εσόδων θα είναι και η απελευθέρωση των ΕΛΚΕ που θα τους δώσει τη δυνατότητα να διεκδικούν περισσότερα ερευνητικά προγράμματα. Με άλλα λόγια, τα ιδρύματα, κάτω από το βάρος της χρόνιας και συνεχιζόμενης υποχρηματοδότησης - ο πρωθυπουργός εξάλλου είπε ότι «οι μεταρρυθμίσεις για τις οποίες μιλάμε σήμερα δεν θα στοιχίσουν ούτε ένα ευρώ» - θα γενικεύσουν τα δίδακτρα και θα εμπορευματοποιήσουν πλήρως την έρευνα για να αποκτούν πόρους!
Οσον αφορά δε τους φοιτητές και τους αποφοίτους σε αυτό το τοπίο, ο Κυρ. Μητσοτάκης είπε χαρακτηριστικά ότι «αφήνουμε πίσω το απατηλό όνειρο ότι το πτυχίο αποτελεί διαβατήριο για μια σίγουρη δουλειά» (!) και ότι οι αυστηροί κριτές του πτυχίου «θα είναι η μεταβαλλόμενη κοινωνία και η ανταγωνιστική οικονομία»...
Ιδιαίτερη αναφορά στο άρθρο 50 του νομοσχεδίου, που αφορά την ισοτίμηση των πτυχίων των κολεγίων με αυτά τα ΑΕΙ για τους εκπαιδευτικούς, έκανε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, λέγοντας πως «συζητάμε για μια θεμελιώδη αρχή της ΕΕ», να μπορούν οι εργαζόμενοι να κυκλοφορούν ελεύθερα. Διάβασε έναν μακρύ κατάλογο με προσκλήσεις του ΣΥΡΙΖΑ για διορισμούς, όπου η επαγγελματική ισοδυναμία των κολεγίων αναγνωριζόταν κανονικά, κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι προεκλογικά ψήφισε ρύθμιση που απέκλειε τους αποφοίτους κολεγίων από τους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ για τους εκπαιδευτικούς, προσθέτοντας ότι «γι' αυτήν τη ρύθμιση πήραμε επιστολή από την ΕΕ» και διάβασε στην Ολομέλεια τμήμα της επιστολής.
Βαθύ μαχαίρωμα στο πολυτραυματισμένο σώμα της Παιδείας
«Το ΚΚΕ είναι ριζικά αντίθετο» στην ισοτίμηση των πτυχίων των ιδιωτικών κολεγίων με τα πτυχία των ελληνικών πανεπιστημίων, τόνισε η Αλέκα Παπαρήγα, μέλος της ΚΕ και βουλευτής του Κόμματος, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο.
Σε σχέση με τις κύριες ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, που αφορούν την «αξιολόγηση» των πανεπιστημίων και την κατανομή της χρηματοδότησης, η Αλέκα Παπαρήγα σημείωσε πως συνιστούν ένα «βαθύ μαχαίρωμα στο πολυτραυματισμένο σώμα της Παιδείας», με στόχο «να δεθεί πιο σφιχτά, πιο συστηματικά, πιο βαθιά η Παιδεία, άρα και οι επιστήμονες και τα πτυχία, με τους νόμους της αγοράς».
Στην ομιλία της αναφέρθηκε σε όλες τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις των προηγούμενων κυβερνήσεων, που προετοίμασαν αυτό το νομοσχέδιο. Αναφέρθηκε στον νόμο για την ίδρυση της ΑΔΙΠ το 2005, επί υπουργίας Μ. Γιαννάκου, που ίσχυε μέχρι τώρα και κατέθεσε στα πρακτικά «αξιολογήσεις» που έγιναν με βάση αυτόν στα πανεπιστήμια επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, για να δείξει την ταξικότητα της διαδικασίας την οποία ο ΣΥΡΙΖΑ την ανακαλύπτει τάχα τώρα στο νομοσχέδιο της ΝΔ. Αναφέρθηκε επίσης σε άλλους νόμους των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που προηγήθηκαν στρώνοντας το δρόμο για τις σημερινές αναδιαρθρώσεις, με κορυφαίους τους νόμους Γαβρόγλου του ΣΥΡΙΖΑ για την «ανωτατοποίηση» των ΤΕΙ, ο οποίος έφερε τη μεγαλύτερη διαφοροποίηση των πτυχίων.
«Το σύστημα τώρα πια καθιερώνει μέσα στα πανεπιστήμια και ανάμεσα στα πανεπιστήμια να υπάρχει μια ταξική διαφοροποίηση που θα οδηγήσει: Θα λειτουργούν τα πανεπιστήμια σαν αγορά των σούπερ μάρκετ! Θα 'χεις την ισχυρή αλυσίδα των σούπερ μάρκετ και την πιο αδύναμη. Θα γίνονται εξαγορές και συγχωνεύσεις και θα κλείσουν πάρα πολλές σχολές», εξήγησε και ξεκαθάρισε: «Η "αξιολόγηση" δεν υπολογίζει το επίπεδο της γνώσης, της μόρφωσης».
«Ο βασικός άξονας γύρω από τον οποίο κινείται το νομοσχέδιο δεν είναι άλλος από την καραμέλα της αστικής εκπαιδευτικής πολιτικής, την "αξιολόγηση"», σημείωσε στην τοποθέτησή του ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, προσθέτοντας ότι η σχετική «ανεξάρτητη αρχή» για την «αξιολόγηση» συστήνεται προκειμένου «να εφαρμοστεί η πολιτική της ΕΕ για την Ανώτατη Εκπαίδευση, με την οποία συμφωνούν όλα τα αστικά κόμματα, για την αποτελεσματικότερη σύνδεση των πανεπιστημίων με τις μεγάλες επιχειρήσεις». Πρόσθεσε ότι στα όργανα της «αξιολόγησης» των πανεπιστημίων που συστήνονται «συμμετέχουν με φυσική παρουσία εκπρόσωποι των επιμελητηρίων και της αγοράς, δηλαδή, των επιχειρηματικών ομίλων», ενώ και τα κριτήρια της «αξιολόγησης» είναι «καραμπινάτα κριτήρια της καπιταλιστικής αγοράς» και αποκαλύπτουν και το στόχο της, «που δεν είναι άλλος από το να προσαρμοστεί πρώτα από όλα το περιεχόμενο σπουδών, άρα και τα προσόντα των αποφοίτων και οι δεξιότητές τους, σε αυτά που ζητούν κάθε φορά σε μια δεδομένη φάση οι μεγάλες επιχειρήσεις».
Το βραβείο των πανεπιστημίων για την καλύτερη προσαρμογή σ' αυτά τα κριτήρια, εξήγησε, θα είναι «η ίδια η χρηματοδότησή τους από τον κρατικό προϋπολογισμό (...) Και κάπως έτσι θα ανοίγει ολοένα και περισσότερο η βεντάλια της πολυκατηγοριοποίησης των πανεπιστημιακών Σχολών και των Τμημάτων, ανάλογα με το πώς όλα αυτά σχετίζονται και υπηρετούν την αγορά».
Υπογράμμισε ακόμα ότι η σύνδεση Εκπαίδευσης και οικονομίας είναι αντικειμενική, «το ζήτημα, όμως, είναι ποιος ωφελείται κάθε φορά από αυτήν την αντικειμενική σύνδεση! Και αυτός, ξέρετε, δεν μπορεί να είναι άλλος από αυτόν που έχει στα χέρια του τα κλειδιά της οικονομίας. Και στον καπιταλισμό αυτά τα κλειδιά της οικονομίας βρίσκονται στα χέρια μιας χούφτας μεγαλοεπιχειρηματιών και όχι του λαού! Ακριβώς εκεί βρίσκεται και η ρίζα κάθε αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. Συνεπώς, μόνο όταν αυτά τα κλειδιά της οικονομίας περάσουν αποκλειστικά στα χέρια του λαού μόνο τότε και η Εκπαίδευση θα απελευθερωθεί και θα πραγματώσει την κοινωνική της αποστολή σε όφελος των πολλών».

ΜΑΣ
Η κυβέρνηση ανοίγει το δρόμο για γενίκευση των διδάκτρων και στα προπτυχιακά
Η κυβέρνηση ανοίγει το δρόμο για τη γενίκευση των διδάκτρων και στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών σε όλα τα Τμήματα, καθώς με το νομοσχέδιο που κατέθεσε στη Βουλή συνδέει ακόμα περισσότερο την «αξιολόγηση» των Ιδρυμάτων με τη χρηματοδότηση, ενώ η υπουργός Παιδείας προτρέπει τα πανεπιστήμια να αναζητούν ξένους φοιτητές και να αναπτύσσουν τον «φοιτητικό τουρισμό».Τα παραπάνω καταγγέλλει το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών (ΜΑΣ), που σε σχετική ανακοίνωσή του αναφέρει:
«Η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει τον κύκλο της επίθεσης στα μορφωτικά δικαιώματά μας με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Η επίθεση αυτή εκφράζεται με το νέο νόμο που συνδέει ακόμα περισσότερο την "αξιολόγηση" των Ιδρυμάτων με τη χρηματοδότηση ενισχύοντας τη λειτουργία τους με επιχειρηματικά κριτήρια. Η κυβέρνηση ξεκάθαρα υπερασπίζεται τη δημιουργία και λειτουργία τέτοιων Προγραμμάτων επί πληρωμή "για να βγάζουν, όπως λέει, τα έξοδά τους τα Τμήματα". Ενισχύοντας έτσι τις σχολές να λειτουργούν με τη λογική της "ανταποδοτικότητας", να μετακυλούν το κόστος σπουδών στους φοιτητές. Με το περίφημο "αυτοδιοίκητο" και "αυτόνομο" Πανεπιστήμιό τους, στο όνομα του οποίου παλιές και νέες κυβερνήσεις μείωσαν δραματικά την κρατική χρηματοδότηση, ετοιμάζονται εκ νέου να συρρικνώσουν τις δημόσιες δαπάνες των σπουδών μας.
Εξελίξεις όπως αυτές που έρχεται να ενισχύσει και νομοθετικά η κυβέρνηση της ΝΔ και οι διοικήσεις των Τμημάτων σπεύδουν να υλοποιήσουν (βλ. Αρχιτεκτονική Πάτρας) ανοίγουν το δρόμο για τη γενίκευση των διδάκτρων και στα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών σε όλα τα Τμήματα.
Είναι χαρακτηριστικές οι δηλώσεις της υπουργού για ξένους φοιτητές που "θα αφήνουν λεφτά και ως φοιτητές και ως τουρίστες" (!) γύρω από τα ξενόγλωσσα προπτυχιακά. Την ώρα που υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές, η κυβέρνηση όχι μόνο δεν τις αντιμετωπίζει και τις παγιώνει, αλλά προσανατολίζει τις σχολές να αξιοποιήσουν τις λειψές αυτές υποδομές για το λεγόμενο φοιτητικό τουρισμό. Για ακόμη μια φορά αποδεικνύεται πως οι διάφορες μπίζνες που στήνουν τα Ιδρύματα γίνονται σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων μας.
Καλούμε κάθε φοιτητή να μην τσιμπήσει στην κοροϊδία, να γυρίσει την πλάτη σε ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και όσους υπερασπίζονται την πολιτική που βάζει το χέρι των φοιτητών ακόμα πιο βαθιά στην τσέπη! Η μόρφωση δεν είναι εμπόρευμα και οι φοιτητές δεν είμαστε πελάτες!
Μπλοκάρουμε την επιβολή διδάκτρων!
Παλεύουμε για ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών!
Διεκδικούμε:
  • Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο της κυβέρνησης.
  • Ούτε σκέψη για δίδακτρα στα προπτυχιακά με οποιαδήποτε μορφή. Κατάργηση όλων των διδάκτρων στα μεταπτυχιακά.
  • Αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στο ύψος των αναγκών! Λεφτά για την Παιδεία και όχι για τους πολέμους τους!
Κάλυψη όλων των κενών σε καθηγητές, ερευνητικό, τεχνικό προσωπικό και εργαζόμενους». 
  Από τη κινητοποίηση στις 21 Γεναρη στην Αθήνα   

ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Απάντηση με μαζική κινητοποίηση στην αντιεκπαιδευτική επίθεση

Με μία δυναμική κινητοποίηση στο κέντρο της Αθήνας, εκπαιδευτικοί και φοιτητές δήλωσαν χτες πως θα σταθούν φραγμός στις ρυθμίσεις που φέρνει η κυβέρνηση μέσα από το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, αποκαλύπτοντας τις στοχεύσεις των ρυθμίσεών του και απαιτώντας να μην ψηφιστεί.Στη συγκέντρωση στα Προπύλαια, όπου είχαν καλέσει εκπαιδευτικά σωματεία και Ομοσπονδίες, εκπρόσωποι συλλόγων εκπαιδευτικών ξεκαθάρισαν πως απορρίπτουν τη ρύθμιση που προωθείται για να αναγνωριστούν τα πτυχία των κολεγίων ως ισότιμα με εκείνα των πανεπιστημίων για τους εκπαιδευτικούς, που απαξιώνει περαιτέρω την αξία των πτυχίων, τα μετατρέπει σε ένα ακόμη προσόν, προχωρά την ιδιωτικοποίηση της Εκπαίδευσης και την εμπορευματοποίηση της γνώσης και των σπουδών. Και δήλωσαν ότι η κυβέρνηση αντί να στηρίξει τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς που για χρόνια διαλύουν τις ζωές τους γυρνώντας κάθε χρόνο τη χώρα και τα σχολεία, τους επιβάλλει την τιμωρία του διετούς αποκλεισμού από διορισμούς και προσλήψεις σε περίπτωση που δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή παραιτούνται, καθώς βρίσκονται αντιμέτωποι με διαφόρων ειδών προβλήματα και μειωμένα δικαιώματα.
Από το βήμα της συγκέντρωσης κατήγγειλαν την πολιτική της αδιοριστίας, που στρέφεται κύρια ενάντια στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και στο δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία και κάλεσαν να δυναμώσει ο αγώνας για μόνιμη, σταθερή δουλειά με δικαιώματα.



Τη δική τους απάντηση έδωσαν οι φοιτητές στο νομοσχέδιο, που, όπως δηλώνει η κυβέρνηση, ετοιμάζει το έδαφος για τον νέο νόμο - πλαίσιο, που θα επεκτείνει τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις τις οποίες έχουν καταδικάσει και απορρίψει μέσα από τις μαζικές διεργασίες τους το προηγούμενο διάστημα.Στο συλλαλητήριο συμμετείχαν οι φοιτητικοί σύλλογοι Μηχανολόγων, Ηλεκτρολόγων, Χημικών Μηχανικών, Ναυπηγών, Μεταλλειολόγων, Αρχιτεκτόνων, ΣΕΜΦΕ και Νέων Εστιών από το ΕΜΠ, Ιστορικού - Αρχαιολογικού, Δασκάλων, Νηπιαγωγών, Φυσικού, Μαθηματικού, Γεωλογικού, Τουρκικών Σπουδών, Οικονομικού, ΕΜΜΕ, Νοσηλευτικής και Ιατρικής από το ΕΚΠΑ, ΣΕΤ, ΣΕΤΠ και ΣΕΥΠ από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.
Μέσα από τα συνθήματά τους, διεμήνυσαν για μια ακόμα φορά ότι το νομοσχέδιο δεν έρχεται να ικανοποιήσει τις σύγχρονες πραγματικές ανάγκες τους για σπουδές, πτυχία με αξία, δουλειά με δικαιώματα, αλλά να φέρει τα πανεπιστήμια πιο κοντά στις απαιτήσεις της «αγοράς» μέσα από την εμβάθυνση της σύνδεσης της «αξιολόγησης» με τη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων που οδηγεί σε νέες κατηγοριοποιήσεις, σε αυτονόμηση και αναζήτηση χορηγών για να καλυφθούν οι στοιχειώδεις ανάγκες των πανεπιστημίων.
Η πορεία κατέληξε στη Βουλή, με τους φοιτητές και τους εκπαιδευτικούς να διαδηλώνουν μπροστά στην είσοδο στη Βασιλίσσης Σοφίας, όπου η κυβέρνηση είχε παρατάξει τα ΜΑΤ για να υποδεχτούν τους διαδηλωτές. Στην ένταση που δημιουργήθηκε όταν στην κινητοποίηση είχαν παραμείνει τα φοιτητικά μπλοκ, οι δυνάμεις καταστολής έκαναν χρήση χημικών εναντίον των φοιτητών, οι οποίοι αποχώρησαν ανανεώνοντας το αγωνιστικό ραντεβού τους.
Στους συγκεντρωμένους μπροστά στη Βουλή απηύθυνε χαιρετισμό ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Δελής, ο οποίος χαρακτήρισε έκτρωμα το νομοσχέδιο, αναφέρθηκε στο περιεχόμενό του, σημειώνοντας πως δίνει ένα ισχυρό χτύπημα στα πανεπιστήμια, συνδέει άμεσα τη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων με την «αξιολόγηση» σύμφωνα με τα κριτήρια της ίδιας της αγοράς, παγιώνει την υποχρηματοδότησή τους και εξομοιώνει τα πτυχία των πάσης φύσεως κολεγίων με τα πανεπιστημιακά. «Δεν πρέπει να περάσει αυτό το έκτρωμα. Το ζητήσαμε μέσα στη Βουλή από το βήμα, αλλά έχει σημασία που το ζητάτε εσείς έξω από τη Βουλή, κι αυτό πρέπει να ακουστεί ακόμα περισσότερο», είπε απευθυνόμενος σε εκπαιδευτικούς και φοιτητές. «Ακόμα κι αν ψηφίζουν αυτούς τους νόμους, έχουμε τη θέληση και τη δύναμη να τους ακυρώσουμε στην πράξη και θα το κάνουμε», τόνισε.
Σε άλλες πόλεις
Στη Θεσσαλονίκη, επίσης, μαχητική συγκέντρωση στο Αγαλμα Βενιζέλου και πορεία μέχρι το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης πραγματοποίησαν οι εκπαιδευτικοί, μόνιμοι και αναπληρωτές, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο. Εστειλαν μήνυμα κλιμάκωσης του αγώνα και με απεργία το επόμενο διάστημα, ενάντια στην πλήρη ιδιωτικοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης και την εμπορευματοποίηση της γνώσης και των σπουδών.
Κινητοποίηση έκαναν χτες το μεσημέρι και στα Γιάννενα εκλεγμένοι με το ψηφοδέλτιο της «Πανσπουδαστικής ΚΣ» στους φοιτητικούς συλλόγους του Πανεπιστημίου της πόλης, καθώς και εκπαιδευτικοί που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Ιωαννίνων, για να δηλώσουν την αντίθεσή τους στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης.


«ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ»
Νέο αγωνιστικό ραντεβού αύριο Πέμπτη
«Συνεχίζουμε δυναμικά ενάντια στην υποβάθμιση των πτυχίων μας, για σταθερή μόνιμη δουλειά με δικαιώματα», δηλώνει η «Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών» (ΑΣΕ), καλώντας σε νέα κινητοποίηση αύριο, Πέμπτη, μέρα που θα γίνει ονομαστική ψηφοφορία επί τριών άρθρων του νομοσχεδίου, ανάμεσά τους του άρθρου 50 που αφορά την ισοτίμηση των πτυχίων των κολεγίων με αυτά των ΑΕΙ για τους εκπαιδευτικούς.
Η ΑΣΕ χαιρετίζει τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν χτες στις κινητοποιήσεις στην Αθήνα και σε άλλες πόλεις. «Ακούστηκε δυνατά η φωνή των εργαζομένων και των φοιτητών ενάντια στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ», σημειώνει η ΑΣΕ, ενώ καταγγέλλει ότι «για μια ακόμη φορά η κυβέρνηση "υποδέχτηκε" την κινητοποίηση με ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις, παρατάσσοντας τα ΜΑΤ απέναντι στους εκπαιδευτικούς και τους φοιτητές που ζητούσαν το αυτονόητο, να αποσυρθεί συνολικά το νομοσχέδιο που προχωράει παραπέρα την ιδιωτικοποίηση της Εκπαίδευσης». Παράλληλα, καταγγέλλει «την άθλια τακτική της κυβέρνησης, του υπουργείου Παιδείας και της υπουργού Ν. Κεραμέως», που, όπως σημειώνει, «για μια ακόμα φορά απαξίωσε με τη στάση της τα συνδικάτα και τους εργαζόμενους που διαδήλωναν έξω από τη Βουλή για δύο ώρες και πλέον! Αρνήθηκε να δεχτεί αντιπροσωπεία των συνδικάτων κατά τη διάρκεια της απεργιακής κινητοποίησης. Είναι συνειδητή επιλογή και πάγια τακτική της υπουργού Παιδείας από την πρώτη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων της το "γύρισμα της πλάτης" στους εργαζόμενους και τις κινητοποιήσεις τους! Η πρόσκληση για συνάντηση με ολιγομελή αντιπροσωπεία των ΔΟΕ - ΟΛΜΕ - ΟΙΕΛΕ μετά τη συγκέντρωση και αφού περίμενε να αποχωρήσουν οι συγκεντρωμένοι αποτελεί τουλάχιστον εμπαιγμό».
Η ΑΣΕ καλεί: «Να σταματήσουν η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας τα επικοινωνιακά παιχνίδια και την κοροϊδία! Εδώ και τώρα η κυβέρνηση να αποσύρει τις απαράδεκτες διατάξεις και συνολικά το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο! Θα μας βρίσκουν συνεχώς μπροστά τους! Ενημερώνουμε όλους τους συναδέλφους, μέσα από τα σωματεία μας προετοιμάζουμε την ακόμα πιο μαζική συμμετοχή στη νέα κινητοποίηση την Πέμπτη 23/1, το μεσημέρι».


δείτε αναλυτικό αρχείο των δημοσιεύσεων στην ιστοσελίδα μας με χρονολογική σειρά στο λινκ αρχείο δημοσιεύσεων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.